onsdag 28 april 2010

Klumpeduns!

Det blev inget T-centralen, får bli en annan dag. Håller på med en uppsats i ekonomisk historia, herregud kan det bli tråkigare? Dör lite i själen varje gång jag tänker på det!

Tänka först och handla sedan. Det har jag fått höra sedan jag var liten och man tycker ju att jag borde ha lärt mig vid det här laget, men icke! Eftersom Karin utnyttjade lilla utsatta mig till någon slags nakenchock så kan jag försvara mig med att jag i alla fall har lärt mig en läxa: Spring inte runt naken i lägenheten... Utan att först kolla om det är några fönsterputsare i farten.

Idag gjorde jag bort mig igen. Skulle smita lite tidigare från en föreläsning och precis när jag reste mig upp föll min dator ur fodralet (eftersom jag glömt att stänga blixtlåset) "FITTA!!" slank ur mig innan jag hann lägga band på mig. Succé i en annars knäpptyst aula. Att jag har en mildare form av Tourettes är ingen nyhet för de som känner mig.

Faktum är att jag är superklumpig och ofta gör bort mig, frågan är om det är för att jag inte bryr mig så mycket och tycker att det kan vara lite kul eller om jag har lärt mig att inte bry mig och se det roliga i det, just för att jag gör bort mig så ofta? Vad kom först; hönan eller ägget?

Nu ska jag tänka positiva tankar och grotta in mig i konsumtionsmönster igen! Kontrar med en lite mysigare låt för verklighetsflykt:

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, sjukt roligt!

Sitemeter