torsdag 3 mars 2011

SAKER SOM GÖR MIG GLAD

Vilken lyckovecka det här är! Solen skiner envist och motar sakta men säkert bort det kalla och blöta, och vissa mornar hörs kvittret från små förvirrade fåglar. Skulle jag bara få se en liten antydan till en snödroppe eller krokus lovar jag att jag skulle hoppsa när ingen såg, hälsa på alla små tanter och farbröder och försöka klappa varenda hund.

Kanske tur att jag inte sett det än...

Imorgon åker vi till Göteborg för att spela HÄR. Jag har bara varit i Göteborg två gånger i hela mitt liv och hade väl önskat att vi kunde ha stannat lite längre, men vi har två gig till planerade där i år så det kanske går att ordna då istället. Jag gillar göteborgare skarpt och är svag för göteborgska. Plus att jag har en viss tendens att lägga mig till med dialekten där jag är. Vilket jag antar är att "ta seden dit jag kommer" lite för långt...

Igår köpte jag min första kostym.
Visserligen i linne och från Acne, men ändock! Det känns ändå lite stort. Hade jag varit mästerbloggerska hade jag självklart laddat upp en bild på mig i den, men jag är inte helt bekväm med att ta kort på mig själv och visa upp för allmän beskådan. Så en pinnsmal modell med snövit hy får duga. Ni kan ju låtsas att det är jag och jag kan ju önska att det vore jag.

För att göra allt ännu lite bättre så fick jag alldeles nyss den här bilden av Malin:
Herregud. Jag kommer att tro att jag har trillat av pinn och kommit till paradiset (bebott av en galen pirat-Karin).

/A

Inga kommentarer:

Sitemeter