torsdag 1 juli 2010

Fast under molnen och skyldig till ett mord

Hur kommer det sig att det alltid regnar när jag åker ut till landet? Fram till dagen som jag kom ut hit, tycktes solen aldrig vilja sluta stråla, men i samma ögonblick som jag satte min fot på ön, blev solen blyg och gick i moln.

Nu är det kallt. Jag hade hoppats på solbränd hy och smutsiga fötter. Nu ligger jag under en yllefilt och drömmer mig bort till litteraturens underbara värld, vilket i och för sig inte alls är helt fel.

Just nu är jag djupt inne i Donna Tartts fantastiska roman "Den hemliga historien". Huvudpersonen är inblanda i ett mord, och på grund av Tartts gripande författarstil känner jag mig skyldig. Jag går runt med en konstig känsla av att det är mig som polisen är efter. Läs den så förstår ni.

I morgon är jag tillbaka i staden, då är det Hell's som gäller hela helgen. Vi ses väl där?

/K

Inga kommentarer:

Sitemeter