torsdag 8 juli 2010

Städdag

Idag kände jag för att städa. Det händer inte ofta så det var lika bra att ge efter och få det överstökat...

Jag är en blandning av en riktig lortgris och en pedant. Antingen är det kaos à la knarkarkvart eller så är allt på sin plats, i färgordning och uppradat i räta vinklar.

Michaela skrev om sin fläckiga matta för några dagar sedan och visst kan jag relatera. Ja, till att ha en fläckig matta alltså. Min matta var så fläckig att det var billigare att köpa en ny än att ta den till mattvätt.

Det var två olyckor med vattenpipa på efterfest, en halv colaflaska från en filmkväll och några stora fläckar med glögg från en efterfest som nästan fick mig vräkt i julas. Förutom det var det lite små fläckar som jag inte minns när de uppkom.

Det finns en gräns för hur fläckig en matta kan vara. Min passerade den gränsen för ett bra tag sen och nu åker den ut. På dess plats ligger istället det mest rena i hela lägenheten; ny, kritvit och orörd som en oskuld.

Vi får se hur länge det varar...

/A

Inga kommentarer:

Sitemeter