onsdag 24 november 2010

ÅT HELVETE MED POSITIVT TÄNKANDE

Förkylningen vann så jag gav upp och hängav mig åt positivt görande istället. Jag må vara dödsförkyld idag med men jag har förutom skoljobb, hunnit med att skicka iväg alla mina fakturor, ringa lite viktiga och tråkiga samtal (som till Windowssupport för att få dom att fixa min crashade mejl) och städa.

Anna - Förkylningen: 1-1

Förhoppningsvis får jag hem mitt nya soffbord nästa vecka och då är hemmafix pt 1 avklarad. Insåg idag att det är en månad till julafton... Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag och mamma kommer att befinna oss i Namibia då och min syster på ett flyg över Atlanten. Det slog mig att julafton inte kommer att innebära släktmiddag, matlagning, Kalle Anka och snuskigt mycket paket på ett bra tag framöver. Förmodligen inte förrän jag själv bildat en liten familj. Jävlar vad det ska firas jul då. Jag kommer att bli JulHitler.

På tal om jul och så hade Karin och jag en helt normal monolog/dialog om det förra veckan.

/A

Inga kommentarer:

Sitemeter