onsdag 3 november 2010

JETLAG

Oj! Här har det inte hänt mycket på ett tag!

Nu är jag äntligen hemma och med alla mina väskor i tryggt förvar. Jag landade tidigt igår morse och hela gårdagen är som en enda dimma. Kunde knappt sova en blund på planet och lyckades hålla mig vaken hela dagen med undantag för en timmas powernap.

Idag har jag huvudvärk och mår allmänt illa. Jag brukar inte känna av jetlagen alls när jag flyger till USA men däremot när jag flyger hem...

Jag tänkte att jag gör ändå ett ryck och bjuder på en bildkavalkad från min semester:

Min "fönsterplats" på första flyget.

Tyckte det var kul att det var en kvinnlig pilot så vi gjorde tummen upp för kvinnor i mansdominerade yrken. Bjuder på den här råfula bilden på mig, trött och osminkad.
Första dagen gick jag och syrran en två timmars hike, bilden gör inte utsikten rättvisa...
Bara i LA hittar man bilputsande pensionärer i Juicy-set.
Middag på the Ivy med mamma och syrran.
Lunch på Urth Caffé. Vidare till NY!
Jag och min kompis Ixel, vars bröllop i Mexico jag var på i våras!
Fina Alanna som för övrigt designar bikinis på Victorias Secret.
Candice på jobbet.
Festen jag berättade om tidigare, den med Antoine och dvärgarna...
Den sjukt stora mannen är en av security, leopardtjejen en av de kroppsmålade "dansarna" som trippade runt.
Anna som jag bodde hos.Det märktes att det var Halloweenhelg...
Påväg till Provocateur för att se SHM.
Istället för att köpa masker så sminkade vi dem istället - bra mycket bekvämare och det blev riktigt fint tycker jag!
Provocateur
Sjukt hur världen är liten ibland! Mo, killen i kepsen träffade jag på Teddy's i LA på måndagen tillsammans med en gemensam vän. Helt sjukt att han var på samma klubb i NY som vi på fredagen. Dagen efter råkade vi ha fått flygbiljetter till Miami som vi bangade för att vi var för bakis. Istället tog vi på oss de sötaste klänningarna och finaste hattarna och åt brunch med temat Alice in Hungoverland...
För att sedan gå ut halvnakna på stan för att rädda liv...
We save lives.
Favorit i repris.
Vi rullade runt i höet och gick på mellanfest.
Vidare till Brother Jimmy's där vi sattes på baren och stannade till stängning...
Vi bjöds på Jack Danielsshots av avatarer.
Tog mig en ofrivillig svängom.
Roade mig genom att försöka sno folks hattar och glasögon...
Dagen efter var vi duktig slitna så vi tog på oss masker och pälsar och åt glamour lunch.Sista kvällen klädde vi ut oss till Double Rainbow, jag var "starting to look like a triple rainbow"...
Tre festkvällar och fem kostymer senare satt det tre dödströtta tjejer i taxin hem.
/A

2 kommentarer:

Amanda sa...

Double rainbow.. fantastic!

Alla outfits i NY va verkligen outstanding! Glad överraskining att hitta din/er blogg!

Hoppas spelningen i Jönköping blir bra!

Anna Cross & Karin Hill sa...

Tack så mycket! Hoppas du fortsätter att följa den...

Den kommer nog bli alldeles fantastisk! Först ska vi dock till Skövde och röja!

Kram A

Sitemeter