måndag 9 maj 2011

CHAMPAGNE FOR MY REAL FRIENDS, AND REAL PAIN FOR MY SHAM FRIENDS.

Jag håller på och rannsakar mig själv.

Vem är jag, vad vill jag, lever jag verkligen i nuet och andra existentiella frågor.

Jag och Jossan tog en tre timmars promenad förra veckan och pratade om vikten att rensa i sitt liv för att få plats att leva, andas och skratta.

Min upprensning av livet började i februari då jag bestämde mig för att organisera alla papper, kvitton, skolböcker, pärmar och kläder. Jag är långt ifrån klar. Jag har en proppfull vind som ligger som ett mörkt moln över mig. Jag har en garderob full av kläder jag aldrig använder...

Men vi pratade också om att rensa ut vänner.

Vänner som inte längre tillför mer än magknip och dålig energi. Vänner som egentligen inte är vänner. Som lägger dövörat till om man säger att man mår dåligt istället för att ringa upp en extra gång och fråga om det finns något de kan göra. Vänner som bara ringer eller sms:ar när de är ute efter något, ofta inte ens mitt sällskap. Som bara kommer när det är gratis, men aldrig bjuder tillbaka.

Vänner som inte fanns där när min pappa, morfar och mormor dog. När jag behövde de som mest.

Jag hyser inga agg. Ringer man mig så svarar jag. Om man vill träffa MIG och inget annat så ses jag gärna.

Men just nu rensar jag ut.

/A

Inga kommentarer:

Sitemeter