måndag 2 maj 2011

THE LADY WHO LIVED IN HER CLOSET.

Karin träffade Bie för första gången förra veckan.

Själv mötte jag denna fantastiska kvinna för nästan nio år sedan, ändå minns jag det som igår.

Jag var bara 15 år och letade klänning till 9-ornas skolbal. Många vänner köpte prassliga tyllklänningar från Axara, medan jag besökte "Stockholms bästa secondhandbutiker" enligt en skrynklig urriven sida från DN På Stan.

Så jag bokstavligen snubblar in på Saker och ting då dörren kärvade. 11 kvadratmeter fyllda upp till taket med de mest fantastiska plagg man kan tänka sig. Och längst in i lokalen sitter Bie. Med ett stort leende, eldrött hår och en personlighet som överglänste alla vackra gamla plagg.

Hon kallade mig raring och kändes som den där dekadenta mostern jag alltid önskat att jag haft.

Valet av balklänning föll på en helt fantastisk 20-tals klänning i tungt siden. Handsydd med klädda knappar och draperingar och den satt perfekt på min 47 kilo tunna kropp. Hon lät mig pruta ner den från 3500 till 2000 kronor och jag gick därifrån som på moln.

Om jag någonsin kommer i den igen så ska jag gifta mig i den.

Alla flickor borde besöka Bie.
Men var beredd på att spendera en timma eller två i hennes krypin.

/A

Inga kommentarer:

Sitemeter