fredag 8 oktober 2010

KLAGOMÅL

Hjälp!

Jag har aldrig förstått mig på de som skickar såna där hatbrev. Om jag brann så innerligt för något så skulle jag ta mig tid att framföra min hjärtefråga lugnt och sansat och med starka argument. Man förminskar ju sin egen röst genom att skriva sjuttioåttatusen utropstecken och skriva hälften i versaler.

Tråkigt tycker jag, för jag gillar verkligen debatter och de tankeställare man kan få av ett väl underbyggt argument.

Ett tag så hade jag ett extrajobb som innebar att jag satt och knappade på en dator hela dagarna och då lyssnade vi alltid på Ring P1 (eller Klagoradio som jag kallade det) med Täppas Fogelberg. Det är sjukt underhållande, vissa har väldigt bra synpunkter medan andra ja, skriker och tappar besinningen helt.

Sen är jag lite svag för Täppas, eftersom hans röst gör att jag känner mig som fem år på nytt. Kommer aldrig glömma när han spolade ner Anki Anka i toaletten och utforskade avloppen och ett reningsverk. Det var tider det.



/ A (älska public service!)

1 kommentar:

Karin sa...

Mhä! Fyran då? Inte direkt public service, men fan vad bra vi är!

Sitemeter