onsdag 6 april 2011

ÄPPLEN OCH PÄRON

Jag tycker att det är fantastiskt intressant att diskutera videor, det är lite av min passion (både diskussioner och videor).

När jag kollar på olika musikvideor vill jag inte jämföra äpplen med päron. Kommersiellt mot kommersiellt måste det vara. Vem som helst förstår att Britney inte har en chans vad gäller videokonst i jämförelsen med till exempel Oh Land. Brit brit rör sig däremot inom samma fält som Gaga, Aguilera med flera. Om man inte kallar de tre första minutrarna av Gagas "Born this way" för nyskapande inom den kommersiella popindustrin, vet jag inte vad som någonsin skulle kunna räknas som det överhuvudtaget.

Att det inte är den vackraste konstvideon som någonsin skapats är en helt annan åsikt som jag delar till 100%.

/K

Inga kommentarer:

Sitemeter