tisdag 3 augusti 2010

Ja, jag är lite stympad kanske

Det här med att jag har stympat mig själv låter så drastiskt. Men det är i princip sant. Jag har en tendens att ständigt göra illa mig. Den enda akutavdelningen i Stockholm som jag inte tidigare hade besökt var St Görans, men nu var det tydligen dags. Den här gången var det inte kristallsjuka, senknaster, påsprungen av en häst, eller något sådant exotiskt, utan istället något så banalt som att jag slank med kniven när jag skulle laga tacos.

Tårarna sprutade, självklart för att det gjorde ont, men mest för att jag var så satans hungrig. Var nästan beredd att skippa akuten för att få äta mina tacos, men förnuftet sa att det var viktigare att sy fast tummen igen. Med ytterst lite marginal blev det alltså akuten.

/K

Inga kommentarer:

Sitemeter