tisdag 8 februari 2011

DEN SOM ALDRIG SA VOFF.

Igår blev jag plötsligt sugen på en porslinshund.

Bara så där.

Kanske för att allt är så nordiskt vitt och stilrent här hemma att mitt estethjärta skrek efter lite kitsch och kaos. Kanske för att Karin smittat mig med sin besatthet av allting som har med djurriket att göra. Eller kanske för att det skulle kittla mitt något skruvade humorsinne.

I alla fall en vit porslinshund, även mitt jag och mitt överjag kan kompromissa.
Tänk så mycket man kan göra med en porslinshund! Den hårar inte, är billig i drift och ständigt alert! Man kan även gömma illegala preparat i den för att dryga ut pensionen på gamla dar, eller reta gallfeber på fanatiska djurvänner.

Men sen insåg alla mina jag att 1500 kr för något så fult inte är roligt någonstans. Om inte skrattet hade varit på min bekostnad förstås...

/A

Inga kommentarer:

Sitemeter