måndag 28 februari 2011

JODALADIHO MÅNDAG

Måndag. Ny vecka. Och vilken vecka det kommer att bli! Jag är ovanligt pepp för en måndag, brukar skriva dikter om ”måndag – en våndans dag” men i dag tänker jag bara på allt roligt som händer.

Onsdag spelar vi på invigningen av NK Internationella Designers. Det blir cocktailtema à la Gossip Girl, det vill säga Upper East New York.

Fredag drar vi ner till Göteborg och spelar skiten ur Parken tillsammans med Benji of Sweden.

Lördag blir det en favorit i repris. Vi går bananas på Spy Bar, vilket är sjukt kul eftersom det nästan var ett år sedan vi spelade där.

Här är en gammal text jag skrev en måndag, en i vanlig ”fyfanförattjagleverenmåndag”stil.

Måndag
Måndag, åh måndag..
Döp om dig till Våndadag.
Regnig, grå och kall -
blir du snart mitt fall.
Magkatarr och p-bot,
glömt nyckeln - öppnar lås med kofot.
Kommer alldeles för sent,
beter mig schizofrent,
bråkar med någon kär..
Tänk att man aldrig sig lär:
att en helg fylld med brakfest
leder till en måndag med ångest
.

Här har ni lite pepp såhär en måndagsmorgon:


/K

Inga kommentarer:

Sitemeter