söndag 27 februari 2011

STUCK IN A RUT

Plötsligt drabbas jag av déjà vu. Inser att jag trampat snett och fallit rakt in i gamla mönster och djupt rotade destruktiva rutiner.

Rutiner. Något jag avskyr men verkligen behöver så väl. Mår inte bra om jag inte får sova minst sju timmar och högst nio. Träna minst fyra gånger i veckan. Och äta tre mål mat om dagen, varken mer eller mindre. Och däremellan vara så konstruktiv som möjligt. Göra rätt val. Vara förnuftig.

Men ändå drömmer jag om att leva mitt liv så spontant som möjligt. Göra precis vad som faller mig in. Vara en ja-sägare. Hellre ångra saker jag gjort än saker jag aldrig gjorde...

Det håller aldrig i längden förstås, spontaniteten leder bara till att jag bränner ljuset i båda ändar och istället bränner ut mig själv snabbt.

Och då hamnar jag här.
Här där jag minst av allt vill vara.

/A

1 kommentar:

Anna Cross & Karin Hill sa...

Men du är väldigt söt där mellan träden...

Sitemeter